.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
این ماده غذایی، شانس دوقلو زایی را ۵ برابر می‌کند‌!
مراقب آن چه که می‌خورید باشید! دانشمندان طی تحقیقات زیادی به این نتیجه رسیده‌اند که شانس دوقلو زایی در زنانی که فرآورده‌های حیوانی، مخصوصا لبنیات را زیاد مصرف می‌کنند، ۵ برابر بیشتر از زنانی که رژیم‌های غذایی گیاهی دارند، می‌باشد.
این ماده غذایی، شانس دوقلو زایی را ۵ برابر می‌کند‌!

به گزارش شمال نیوز؛ علاوه بر نقش وراثت در افزایش شانس دوقلو زایی، زنانی که مصرف شیر و ماست در رژیم غذایی آن‌ها زیاد است، به‌طور قابل توجهی بیشتر از زنان دیگر حاملگی چند قلویی را تجربه می‌کنند.


اما علت چیست؟

در واقع، انگشت اشاره به طرف هورمون رشد شبه انسولینی موجود در لبنیات است. هورمون‌های رشد شبه‌انسولینی(IGF) مواد پروتئینی کوچک مولکولی هستند که در بدن در پاسخ به هورمون رشد(GH) آزاد شده و در واقع عواملی هستند که از طریق آن‌ها هورمون رشد اثرات خود را القاء می‌کند.

این هورمون در خون جریان پیدا کرده و وارد شیر حیوانات می‌شود. این هورمون برای افزایش شیر و گوشت گاوها استفاده می‌شود.

در انسان، این هورمون موجب تحریک تخمک‌گذاری شده و زنانی که میزان IGF در خون آن‌ها بیشتر است، احتمال بیشتری برای رهاسازی بیش از یک تخمک در ماه را دارند.

البته فاکتورهای دیگری، از جمله تاخیر در بارداری و بارداری در سنین بالا نیز در دوقلو زایی نقش دارند؛ اما مطالعات نشان داده است که میزان IGF در خون زنانی که لبنیات مصرف می‌کنند، ۱۳ درصد بیشتر از سایر زنان، مخصوصا زنان با رژیم گیاهخواری است.

دانشمندان در بررسی سه گروه از زنان(زنان با رژیم غذایی معمولی، زنان با رژیم گیاهخواری همراه با لبنیات، زنان با رژیم مطلقا گیاهی) به این نتیجه رسیدن که زنان مطلقا گیاهخوار، یک‌پنجم شانس دو قلو زایی نسبت به دیگر زنان را دارند.

این اولین مطالعه‌ای است که نشان می‌دهد، چند قلو زایی علاوه بر وراثت، به تغذیه نیز بستگی دارد. به عبارت دیگر، طبیعت و تغذیه در کنار هم!

منبع: نت‌نوشت


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.058 seconds.